سبد خرید

اطلاعیه نمایندگان

دریافت خسارت

تخفیفات

آموزش

گارانتی

باشگاه مشتریان

ویدئوهای آموزش

دفتر تلفن

سوابق کارمندان

اخبار :


کد خبر :

334

منبع خبر :

روابط عمومی لاستیک دنا

تعداد بازدید :

2303

تاریخ ثبت خبر :

2 دی 1396

 
مهندس تبادار استاندار فارس وهیئت همراه از لاستیک دنا بازدید کرد
مهندس اسماعیل تبادار با ابراز خورسندی از اینکه مجموعه تولیدی لاستیک دنا توانسته است با اتکا به نیروی انسانی کارآمد و بهره مندی از مشارکت گروهی، پویا، خلاق، روزآمد و منطبق با تکنولوژی روز دنیا به فعالیت خود ادامه دهد، افزود: پهنای بزرگ فارس با راه اندازی و پویایی اینگونه مجتمع ها سامان مییابد

استاندار فارس به همراه معاون اقتصادي خود، جمعي از مديران استانداري و تعدادي از مديران دستگاه هاي اجرايي استان، از كارخانه لاستيك دنا بازديد كرد. در این بازديد چند ساعته، ضمن آشنايي با پتانسيل هاي اين كارخانه فعال و قديمي استان، مشكلات موجود در آن مورد بررسي و حل و فصل قرار گرفت.

 

به گزارش سرويس اقتصادي «خبرجنوب»، در اين بازديد چند ساعته كه در اولين ساعات نخستين روز هفته جاري اتفاق افتاد، استاندار فارس و هيات همراه از خطوط توليدي لاستيك دنا بازديد كرده و سپس در جلسه اي يك ساعته در سالن كنفرانس دفتر مدیریت کارخانه، ضمن بررسي توانمندي هاي اين شركت، مسائل و مشكلات موجود را مورد بررسي قرار داده و راهكارهايي براي رفع اين چالش ها به تصويب رساندند.

 

***طراحی و تولید 19 محصول جدید در کارخانه دنا

 

دكتر پرهيزكار معاون تولید و مهندسی شرکت لاستیک دنا در اين جلسه با اشاره به طراحي و توليد 19 محصول جديد شامل انواع تایرهای هاي راديال سواري، ‌كشاورزي و فوق سنگين، و تسمه نقاله های سیمی و آج دار در شركت لاستيك دنا گفت: سال 96 سال بسيار موفقيت آميزي براي شركت دنا بوده و هست. در سال جاري موفق شديم با بهره برداری از ماشين آلات و خطوط توليدي جديد، به توليد محصولات در اين شركت رونق بیشتری بدهيم.

 

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر در كارخانه دنا انواع تايرهاي بایاس (لاستيك نخي)، تايرهاي راديال سیمی (تيوبلس)، تيوب و تسمه نقاله های صنعتی توليد مي شود، افزود: علاوه بر اين، بلادر يا همان قطعه لاستيكی مهمی كه به عنوان قطعه ی واسط در خطوط پخت تایر کاربردی اساسی دارد، در كارخانه دنا توليد مي شود.

 

**تولید 15 سایز جدید تایر در کارخانه دنا

 

معاون تولید و مهندسی شرکت لاستیک دنا با اشاره به توليد انواع لاستيك هاي راهسازی، کشاورزی، كاميوني، اتوبوسي، وانتی و سواري در كارخانه دنا گفت: در 5-4 سال اخير، 15 سایز جديد تایر شامل 6 سایز جديد تایر راديال سیمی، 3 سایز تايرهاي فوق سنگين، 5 سایز تایر کشاورزی مورد استفاده در تراكتورها و كمباين هاي نسل جديد و همچنین یک سایز رادیال کامیونی و اتوبوسی تمام سیمی (All Steel ) راه اندازي شده است.

 

دكتر پرهيزكار از توليد لاستيك هاي TBR اتوبوسي و كاميوني به عنوان يكي از مهم ترين دستاوردهاي اين شركت ياد كرد و گفت: تكنولوژي تولید لاستيك هاي TBR اتوبوسي و كاميوني با تكيه بر توان بالای مهندسين شركت به صورت بومی ایجاد و خط تولید آن توسط متخصصین دنا طراحی و راه اندازي شده است.

 

وی گوشه ای از افتخارات چند سال اخیر شركت لاستيك دنا را اینگونه عنوان كرد: واحد برگزيده رعايت حقوق مصرف كننده در 4 سال پیاپی (92 تا 95)، دریافت تنديس طلایی برترين شركت هاي ايران در سال های 92 و 95، تنديس زرين مديران خلاق و كارآفرين كشور در سال 93، تنديس زرين و لوح تقدير برترين واحد صنعتي فارس در سال 94 ، اخذ پروانه واحد تحقیق و توسعه از وزارت صنعت، معدن و تجارت، دکتر پرهیزگار کسب این افتخارات را ناشی از همت و همدلی كاركنان، مديران و كارشناسان اين شركت عنوان کرد.

 

دكتر پرهيزكار به موفقيت هاي اين شركت در حوزه هاي علمي و پژوهشي نیز اشاره كرد و گفت: ايجاد دانشگاه جامع علمي و كاربردي دنا با 15 رشته و 400 دانشجو در دو مقطع كارداني و كارشناسي و برگزاري كنفرانس فناوري هاي صنعت لاستيك و پليمر با مجوز وزارت علوم و کسب اعتبار از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در دو سال پياپي را از جمله اين موفقيت بر شمرد. وی همچنين انتخاب 3 طرح پژوهشي و زيست محيطي اين شركت از سوي سازمان UNIDO سازمان ملل متحد كه منجر به معرفي اين سه طرح در نمايشگاه بین المللی ايتاليا گرديد موفقيت ديگري دانست كه به همت پژوهشگران شركت دنا رقم خورد، اين طرح ها شامل طرح توليد لاستيك سبز براي اولين بار، طرح بهره برداري از انرژي پاك 10 مگاواتي و استفاده بهينه از آبهاي مصرفي مي باشد.

 

وي در پايان سخنان خود به تدابير مديریت عامل اين كارخانه براي پايان دادن به بحران در شرکت تولیدی لاستيك دنا اشاره كرد و گفت: مهم ترين اقدام، بازپس گيري كارخانه دنا از هيات منصوبه دولت نهم و دهم در سال 92 و سپس برنامه ریزی منسجم و هوشمندانه برای پرداخت و استهلاک بدهی ها و دیون معوقه ای بود که بر دوش دنا سنگینی می کرد. این بدهی ها به دلیل عدم پرداخت، از زمان هیئت مدیره های قبل و همچنین هیئت های حمایت انباشته شده بود و مربوط به وام های بانكی، مطالبات سازمان امور مالياتی،‌ سازمان تأمین اجتماعی و دیگر دستگاه هاي خدمات رسان بود كه به حمدالله با تلاش شبانه روزی، تمامی دیون دیوانی تسویه و بدهی های بانکی با عقد تفاهمنامه با مدیران عامل بانکها تقسیط شده و در حال پرداخت می باشد. علاوه بر آن نیز مدیریت محترم عامل با حداقل 28 نوبت پرداخت در سال شامل: حقوق، انگیزش، حق تولید و همچنین هداياي نقدي و غير نقدي به كاركنان در مناسبت هاي ملي و مذهبي، شرایطی را ایجاد نموده اند که تمامی افراد با انگیزه، نشاط و تعلق خاطری مثال زدنی شرکت را در رسیدن به اهداف یاری نمایند.

 

***افزایش تولید در کارخانه دنا با وجود تحریم های ظالمانه

 

در ادامه آقای مهندس پرهيزكار مدیر عامل شركت لاستيك دنا با تمجید و تقدير از حضور استاندار فارس در اين كارخانه، اين حضور را نشانه اهتمام دولت يازدهم و دوازدهم براي حل مشكل صنعتگران دانست.

 

وي با يادآوري اتفاقاتي كه در سال 88 براي اين كارخانه رخ داد، ‌گفت: در آن سال با تصور بروز تنش كارگري در كارخانه دنا، 10 روز مانده به انتخابات رياست جمهوري، كارخانه را از دست مالكان قانونی بيرون آورده و به هياتي موسوم به هيات حمايت از صنايع سپردند. در طول اين مدت كارخانه دچار مشكلات جدي شد و به جرأت چند ده سال از نسیر توسعه و پیشرفت عقب انداختند..

 

مدیرعامل شركت لاستيك دنا اضافه كرد: در سال 92 که اين كارخانه تحويل مالكان آن گرديد با تعداد فراوانی از اجراييه هاي بانكي مواجه شديم. علاوه بر آن بدهي هاي هنگفت مالياتي و بيمه اي روي دست كارخانه گذاشته شده بود و شايد اگر لطف خدا و تفضل امام زمان(عج) نبود محال بود اين كارخانه بتواند دوباره روي پاي خود بايستد.

 

وي گفت: در سال 92،  تمامی بدهي شرکت به سازمان تأمین اجتماعی را پس از بخشودگي جرایم، تقسيط كرديم و تا پايان همان سال با سازمان تامين اجتماعي تسويه حساب شد و م اکنون بعد از گذشت 60 ماه در اول هر ماه همزمان با ارسال لیست بیمه کارکنان، چك حق بيمه پرسنل صادر و تحویل سازمان تأمین اجتماعی مي شود.

 

مهندس پرهيزكار با تقدير فراوان از همراهي مديركل امور مالياتي فارس گفت: سالیان سال، هیئت مديره های اسبق كارخانه و مدیران هيات حمايت از صنايع، لاستيك توليد كرده و مي فروختند اما ماليات آن را پرداخت نمی کردند. در همین خصوص سال 92 با مديران كل امور مالياتي پاي ميز مذاكره نشستيم و ماليات چند ساله دنا را تقسیط و نسبت به پرداخت آن کردیم و خوشبختانه در حال حاضر به جز اختلاف نظر پيرامون بدهي ماليات بر ارزش افزوده هيچ بدهي مالياتي ديگري نداريم.

 

مدیرعامل شركت لاستيك دنا با اشاره به چالش هاي پیش روی صنايع و به خصوص صنعت تایر كشور گفت: در شرايطي كه هر هفته به طور ميانگين يك كارخانه در كشور تعطيل مي شود و روزي نيست كه خبري از وضعيت نگران كننده يك واحد صنعتي نشنويم و در شرايطي كه هر روز حلقه تحريم ها تنگ تر و محكم تر مي شود، ما در شركت لاستيك دنا توانسته ایم با قوت تمام به توليد پرداخته و اجازه تعطيلي حتي يك خط توليد را نداده ايم، اين در شرايطي است كه عمده مواد اوليه مصرفي در اين كارخانه وارداتي است و ورود اين مواد با توجه به تحريم هاي بي سابقه عليه ايران دشواري هاي بي شماري دارد.

 

وی بيان داشت: البته شرايط سختي هم براي واردات ماشين آلات صنعتی وجود دارد، 3 سال است تلاش مي كنيم تا ماشين آلات جديدی را از كشورهاي صاحب برند خريداري كنيم اما دريغ از موفقيت براي خريد يك بلبرينگ و يا الكتروموتور كه بتوانيم به طور مستقيم وارد كنيم، مجبوريم بسياري از اقلام و اجناس مصرفي را با دو يا سه برابر قيمت واقعي تهيه نماييم.

 

**تعرفه تولید 43 درصد تعرفه واردات 17 درصد!

 

مهندس پرهیزکار با بيان اينكه حل مهم ترين مشكل پيش روي شركت لاستيك دنا از دست مديران استان خارج است، افزود: درصد زیادی از مواد مصرفي اين شركت وارداتي است و براي تامين آن مجبوريم انواع عوارض و ماليات بر ارزش افزوده را پرداخت كنيم اما متاسفانه در اين شرايط بغرنج مي بينيم براي ورود لاستيك هاي چيني فرش قرمز پهن كرده اند و لاستيك توليدي در چين با پرداخت عوارضی ناچیز و بدون پرداخت ماليات بر ارزش افزوده وارد كشور مي شود، لذا مسلم است در اين شرايط نابرابر به هيچ عنوان نمي توان رقابت سالمي داشت.

 

وي گفت: در اين شرايط توليد كننده هائی مثل بنده را شرایط اشتغال 2000 نفر را به صورت مستقيم ایجاد کرده و کارخانه ای با وسعت 70 هكتار را در اختیار دارم به سمت واردات بروم. كما اينكه با این وضعیت، از 8 كارخانه لاستيك سازي كشور 3 كارخانه در شرف تعطيلي است و چنانچه چاره ای اندیشیده نشود به زودي گواهي مرگ آنها صادر خواهد شد.

 

**واردات لاستیک خارجی معادل ظرفیت دوکارخانه داخلی

 

مدیر عامل شركت لاستيك دنا با اشاره به افزايش قابل توجه واردات لاستيك در دولت دوازدهم با تعرفه هاي نازل نسبت به تعرفه واردات مواد اوليه گفت: از ابتداي امسال تاكنون حجم واردات لاستيك PCR معادل ظرفيت دو كارخانه لاستيك سازی داخلی بوده ضمن آنكه وزارت صنعت، معدن و تجارت اخيراً ثبت سفارش واردات لاستيك را بدون محدوديت اعلام كرده است.

 

مهندس پرهيزکار با تقدير فراوان از زحمات مهندس رحماني معاون اقتصادي استاندار فارس، گفت: قطعاً اگر تدابير ايشان براي ايجاد همدلي بين مديران دستگاه ها و سازمان هاي اقتصادي استان براي حل مشكلات كارخانه دنا نبود، اين مشكلات موجود بيشتر و شديدتر مي شد.

 

**تعامل مناسب مدیران شرکت دنا با دستگاه مالیاتی

 

در ادامه محسن كاوياني مديركل امور مالياتي فارس نيز طي سخناني با اشاره به اقدامات صورت گرفته براي حل مشكلات مالياتي موجود بر سر راه شركت لاستيك دنا گفت: 99 درصد مطالبات مالياتي اين كارخانه تسويه و تمامي حساب هاي شركت رفع توقيف شده است.

 

وي بيان داشت: در حوزه ماليات بر ارزش افزوده هم اين شركت با جريمه های سنگینی مواجه بود كه بخشی از آن آن بخشيده شده و به لطف دستور اكيد استاندار براي حل مشكل اين كارخانه و نيز با توجه به اينكه مديران كارخانه به تمام تكاليف خود عمل كرده اند با استفاده از تمامي ظرفيت هاي قانوني، مابقي اين جريمه نيز بخشيده مي شود كه البته اين امر مدتي زمان بر است.

 

** سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس مشکلات تعرفه ای تولیدکنندگان را پیگیری می کند

 

علي همتي رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس نيز در سخناني با اشاره به نیاز 350 هزار تني كشور به لاستيك گفت: در كشور سالانه 350 هزار تن لاستيك مصرف مي شود اين درحالي است كه براساس پروانه بهره برداري ظرفيت توليد كارخانجات لاستيك كشور حدود 250 هزار تن است و همچنان باكمبود حدود 100 هزار تن لاستيك مواجه ايم. وي تاكيد كرد: با توجه به اين شرايط چاره اي به جز واردات لاستيك نداريم چون اگر اين اتفاق نيفتد بازار متشنج و قيمت ها سرسام آور مي شود.

 

همتي در پاسخ به اشاره استاندار فارس مبني بر اينكه تعرفه بالای واردات مواد اوليه با تعرفه نازل واردات لاستيك خارجي در تناقض بوده و منطقي نيست وعده داد اين مشكل را با نامه نگاري با مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت برطرف خواهد كرد.

 

***1686 بازنشسته از شرکت لاستیک دنا

 

همچنين عبدالكريم نباتي مديركل تامين اجتماعي فارس نيز طي سخناني با اشاره به اینکه در حال حاضر لاستیک دنا یکی از کارفرمایان خوش نام و خوش حساب می باشد با تاكيد بر همكاري اين اداره كل با واحدهاي توليدي و به خصوص شركت لاستيك دنا گفت: اين شركت 1686 بازنشسته دارد كه 1200 نفر از آنها با استناد به قوانين سخت و زيان آور بازنشسته شده اند.

 

همچنين حميدرضا دهقاني مديرعامل شركت آب منطقه اي فارس نيز درخصوص رفع مشکل پروانه چاه های آب شركت لاستيك دنا قول مساعدت و همكاري براي حل مشكلات موجود داد.

 

****خلاقیت ودانش محوری،کلید پویایی شرکت تولیدی لاستیک دنا

 

استاندار فارس درپایان این جلسه و در جمع بندی بازدید صورت گرفته از کارخانه گفت: توسعه و پویایی صنعت و تولید در گرو خلاقیت، دانش محوری و روزآمدی فعالیتها است که خوشبختانه این اتفاق در کارخانه لاستیک دنا افتاده است.

 

مهندس اسماعیل تبادار با ابراز خورسندی از اینکه مجموعه تولیدی لاستیک دنا توانسته است با اتکا به نیروی انسانی کارآمد و بهره مندی از مشارکت گروهی، پویا، خلاق، روزآمد و منطبق با تکنولوژی روز دنیا به فعالیت خود ادامه دهد، افزود: پهنای بزرگ فارس با راه اندازی و پویایی اینگونه مجتمع ها سامان مییابد.

 

مهندس تبادار با اشاره به تولید 35 هزار تن محصول در کارخانه لاستیک دنا، سهم 20 درصدی این کارخانه از مجموع تولیدات کشور را نشان دهنده وجود شاخصهایی همچون توسعه مناسب در مجتمع ها، روزآمد کردن فعالیتها، کارآفرینی، اشتغال، رونق اقتصادی و ایجاد زمینه برای بروز خلاقیت در این مجموعه تولیدی دانست.

 

استاندار فارس با مثبت ارزیابی کردن شرایط کنونی کارخانه لاستیک دنا به عنوان یکی از مهمترین واحدهای تولیدی استان، خاطر نشان کرد: توسعه و پویایی این مجموعه تولیدی که با بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا به دست آمده بیانگر این حقیقت است که مجموعه های صنعتی با سابقه فعالیت طولانی نیز میتوانند اینگونه پویا و خلاق به فعالیت خود ادامه دهند کما اینکه شرکت لاستیک دنا با تکیه بر توانمندی مجموعه خود توانسته بسیاری از خطوط تولیدی را بدون نیاز به خارج از کشور راه اندازی نماید.

 

وی با اشاره به وجود 150 طرح و پروژه جدید و اجرای 50 پروژه از این تعداد در کارخانه دنا، افزود: امروز کارکنان خلاق و ایده پرداز و توانمند مجموعه تولیدی لاستیک دنا با اتکا به مشارکت و مشاورت گروهی توانسته اند به خودکفایی و بی نیازی از کارشناسان خارجی دست یافته و جایگاه مطلوبی در میان کارخانه های تولید لاستیک کشور کسب کنند و از حمايت جدي دولت نيز برخوردار هستند. بدون هیچ تعصبی میتوان گفت سیاست های دولت دقیقاً منطبق بر سیاست های شرکت دنا و سایر واحدهای تولیدی موفق است.

 

استاندار فارس بیان داشت: در این بازدید به خوبی نشاط در چهره کارکنان مجموعه دنا مشخص بود که دلالت بر روحیه کار جمعی و گروهی و سهیم کردن پرسنل در موفقیت ها دارد اتفاقی که حاکی بر وجود مدیریتی پویا و توانمند بر مجموعه دارد.

 

مهندس تبادار با تاکید بر اینکه مجموعه مدیریتی ارشد استان هم در کنار دنا و حامی این مجموعه است افزود: مسئولان اقتصادی استان باید به وضعیت تعرفه های واردات لاستیک و واردات مواد اولیه رسیدگی کرده و مکاتبات لازم را با وزارتخانه های ذیربط داشته باشند. مگر میشود ثبت سفارش واردات لاستیک به هر میزان آزاد باشد و تعرفه واردات لاستیک های خارجی یک سوم یا یک دوم تعرفه واردات مواد اولیه محاسبه گردد و بعد هم انتظار داشت که کارخانجاتی مانند دنا سرپا بایستند و به تولید ادامه دهند؟ مسئولان اقتصادی استان مکلفند این مشکلات را به مقامات کشوری انتقال دهند چرا که احتمال میرود تصمیم سازان و تصمیم گیران در سطح ملی به زوایای چنین معضلاتی واقف نباشند و تذکر مقامات استانی میتواند این زوایای پنهان را پیش چشم مدیران ملی آشکار سازد.

 

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که شاخص های به کار گرفته شده در کارخانه لاستیک دنا با رویکرد و اهداف دولت همخوانی دارد  گفت: یقیناً مجموعه دولت در سطح کلان و همچنین در استان فارس همواره در کنار این مجموعه و مجموعه های مشابه قرار خواهد داشت و همکاری لازم را برای رفع مشکلات و پویایی روز افزون چنین مجتمع های تولیدی به کار خواهد بست تا در سایه رونق تولید و اشتغالزایی، رفاه عمومی و رونق اقتصادی مدنظر مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور و همه مسئولان نظام تحقق یابد.

 

مهندس تبادار با تاکید بر ضرورت راه اندازی مرکز پژوهشی کارخانه دنا، فعالیت این مرکز را راهگشای انجام کارهای بزرگتر توسط جوانان خلاق این مجموعه دانست، اقدامی که قطعاً زمینه ساز بروز خلاقیت هر چه بیشتر در مجموعه دنا خواهد شد.

 

وی با دادن این قول که وضعیت حل تمامی مشکلات موجود در لاستیک دنا را به طور کامل رصد خواهد کرد افزود: درکنار فعالان واقعی بخش خصوصی برای رونق هرچه بیشتر اقتصاد استان هستم و خواهم بود.







































 

کلیه حقوق این سایت متعلق به لاستیک دنا می باشد | طراحی سایت بتا نت