سبد خرید

اطلاعیه نمایندگان

دریافت خسارت

تخفیفات

آموزش

گارانتی

باشگاه مشتریان

ویدئوهای آموزش

دفتر تلفن

سوابق کارمندان

اخبار :


کد خبر :

119

منبع خبر :

روابط عمومی شرکت تولیدی لاستیک دنا

تعداد بازدید :

917

تاریخ ثبت خبر :

8 مرداد 1394

کسب افتخارآمیز تندیس ولوح تقدیر لاستیک دنا در همایش ملی بزرگداشت تجلیل از صنعتگران با حضور استاندار فارس

 

آیین  ملی بزرگداشت تجلیل از صنعتگران، معدنکاران همچنین پیشکسوت، همیارصنعت ، استاد دانشگاه، بانوان کارآفرین و دیگر فعالان این حوزه در استان فارس هفتم مرداد ماه در دانشکده مهندسی شماره 2 سالن همایش های دانشکده نفت و گاز  وپتروشیمی شیراز( سالن رازی )  شیرازبرگزار شد.

 

در این آیین که با حضور مهندس افشانی  استاندار فارس، ، مهندس تاجگردون رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی فارس ،مهندس همتی رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان فارس ، مهدی نجات نیا رایزن اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در عراق ، دکتر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، و دیگر مسوولان استانی برگزار شد جناب آقای مهندس پرهیزکار ریاست محترم هیئت مدیره شرکت تولیدی لاستیک دنا با حضور در جایگاه از دست استاندار محترم فارس تندیس ولوح تقدیر برترین واحد صنعتی استان را دریافت نمودند در این همایش از حدود 60 صنعتگر، معدنچی ، پیشکسوت، همیار، استاد دانشگاه، بانوان کارآفرین و دیگر فعالان این حوزه در استان قدردانی وبا اهداء لوح وتندیس تجلیل  شد.

 

آغاز جلسه با صحبت اعضای هیئت رئیسه خانه صنعت و معدن وتجارت فارس همراه شد  . استاندار فارس در آیین  ملی بزرگداشت تجلیل از صنعتگران، معدنکاران گفت : صنعت مشکلات فراوانی دارد اما دولت اهتمام جدی برای رفع این مشکلات دارد و من به خوبی می دانم که پا گذاشتن در این عرصه چقدر مشکل است.

 

 مهندس محمد علی افشانی افزود: در وزارت کشور کارگروهی با حضور چند استاندار از جمله خود من برای بررسی موانع و مشکلات تولید و صنعت راه اندازی شده و از طرفی شورای گفتگو نیز در استان فارس وجود دارد که به صورت هفتگی تشکیل و تا زمان رفع تمامی مشکلات صنایع در فارس من پیگیر تمامی موارد خواهم بود.

 

وی یادآور شد: دولت مانع توسعه و پیشرفت صنعت و معدن نیست بلکه ما هموار کننده راه هستم و خود صنعتگران راه خودشان را پیدا می کنند.

 

افشانی با بیان اینکه سرمایه گذاران نیاز به آرامش و امنیت دارند گفت: سرمایه گذاران باید سریع جذب شوند و تسهیلات مناسب در اختیار آنها قرار گیرد و به یاد داشته باشیم که وجود امنیت و آرامش مهمترین خواسته سرمایه گذاران است.

 

وی تصریح کرد: استان فارس مزیت های بسیار دارد که باید با برنامه ریزی از آنها استفاده کنیم.

 

قول استاندار فارس به صنعتگران برای شکل گیری شورای گفت و گو

 

به گزارش روابط عمومی لاستیک دنا : استاندار فارس به صنعتگران و معدنکاران نوید داد که شورای گفت و گوی بخش های دولتی و تولیدکنندگان بخش خصوصی در این استان تشکیل شود.

 

  سیدمحمدعلی افشانی شامگاه چهارشنبه در آیین استانی گرامیداشت روز صنعت و معدن در شیراز افزود: جلسات این شورای گفت و گو به صورت هفتگی تشکیل می شود و تا زمانی ادامه می یابد که از رونق صنعت در استان مطمئن شویم.

 

وی با بیان این که باید صنایع موجود را دریابیم گفت: صنایع موجود باید اهمیتی بیش از ساخت صنایع جدید داشته باشند و این در حالی است که گاه در کشور دنبال کلنگ زدن و قیچی زدن روبان طرح های جدید بوده ایم. افشانی گفت: واحدهای تولیدی که امروز با مشکل مواجه هستند را با هزینه کمتر از هزینه ساخت واحدهای جدید می توان در چرخه قرار داد و فرصت های عرصه تولید، اشتغالزایی و سرمایه گذاری تلف نمی شود.

 

استاندار فارس اظهار کرد: باید در گام نخست موانع فراروی واحدهای صنعتی که امروز کمتر از ظرفیت تولید در حال فعالیت هستند را برطرف کنیم و مشکلات واحدهای تعطیل شده را حل کنیم و سپس به فکر راه اندازی واحدهای جدید باشیم.

 

وی ادامه داد: با توجه به سابقه خدمت در بخش های خصوصی و دولتی، مشکلات بخش خصوصی را درک می کنم.

 

افشانی بیان کرد: امام علی (ع) در نامه گهربار به مالک اشتر، رسیدگی به مشکلات صنعتگران و بازرگانان را از وظایف استانداران برشمرده است.

 

او اظهار کرد: صنعت و بازرگانی در مسیر اعتلای کشور و رونق اقتصادی، کلیدی ترین نقش را دارند. امروز صنعت کشور مشکلات فراوانی دارد اما دولت یازدهم هم اهتمام جدی برای رفع این مشکلات داشته و اقدامات موثری را در همین دوره کوتاه انجام داده است.

 

وی کاهش تورم به موجب تلاش های دولت را عاملی برای تحرک اقتصادی در جامعه دانست و گفت: امروز قانون رفع موانع تولید به عنوان کلیدی در دست مدیران اجرایی است تا برای حل مشکلات صنعت بکوشند.

 

افشانی در ادامه تشکیل یک کارگروه در وزارت کشور با حضور برخی استانداران و برخی سرمایه گذاران سراسر کشور را در این زمینه دانست و گفت: در این جلسه که برای نخستین بار سه شنبه با حضور وزیر کشور برگزار شد موانع و مشکلات تولید، صنعت و بازرگانی رسیدگی و راهکارهای لازم برای حل این مشکلات ارایه شد.

 

استاندار فارس گفت: می توان گفت بازنگری در قوانین و مقررات از جمله خواسته های سرمایه گذاران در این نشست بود چرا که قوانین موجود دست و پاگیر و در برخی موارد متناقض است.

 

افشانی ادامه داد: اگر وضعیت کنونی در حوزه قانون اصلاح شود به تقویت تولید و توسعه تجارت کمک شایانی می کند.

 

استاندار فارس برداشتن گام های عملی برای جذب سرمایه گذاری خارجی پس از برداشته شدن تحریم ها را خواستار شد و گفت: هر استانی که تسهیلات بهتری ارایه کند و سهولت بیشتر برای صنعتگر در میدان رقابت جذب سرمایه گذاری برنده است.

 

وی با تاکید بر اهمیت ایجاد امنیت و آرامش در استان فارس، تحقق این امر را زمینه ساز جذب سرمایه گذاری در استان خواند و اظهار کرد: باید در کنار تلاش برای امنیت و آرامش، بر مزیت های منحصر به فرد استان تاکید و آنها را معرفی کنیم.

 

ودرادامه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس  گفت: ارزش واقعی صادرات غیرنفتی واحدهای تولیدی در این استان بیش از یک میلیارد دلار است.

 

 مهندس  علی همتی افزود: با توجه به این که برخی تولیدکنندگان فارس در زمان پرکردن فرم های صادرات کُد مربوط به این استان را وارد نمی کنند، این مساله سبب شده است که تنها 260 میلیون دلار از صادرات صورت گرفته به نام فارس ثبت شود.

 

همتی اضافه کرد :  این در حالی است که 240 میلیون دلار از محصولات واحدهای تولیدی و صنعتی استان فارس بدون وارد شدن کد از گمرک های کشور صادر شده است.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس تصریح کرد  : حتی از گمرک استان فارس 86 میلیون دلار صادرات غیرنفتی بدون ثبت کالا به نام این استان از کشور خارج شده است.

 

همتی اظهار داشت : انتظار می رود که عوامل مسوول در واحدهای تولیدی استان بیش از پیش به ثبت کُد استان فارس در گمرک توجه کنند.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به اینکه با مبارزه صورت گرفته با رانت خواری در معادن استان، پروانه 70 واحد معدنی از دست دلالان خارج شده است اظهار داشت : بررسی های گسترده ای در خصوص پروانه های صادر شده در استان فارس انجام دادیم که در این میان ۳۰۰ پروانه باطل شد و همچنین از ۶۰۰ واحد معدنی بیش از ۷۰ درصد پروانه ها باطل گردید.

 

همتی افزود: ۷۰۰ واحد صنعتی مشکل دار در استان فارس وجود دارد که ۵۷۰ واحد مورد بررسی قرار گرفت کمبود نقدینگی، سرمایه در گردش، مالیات و بیمه مهمترین مشکلات صنعتگران در استان فارس هستند. و از این تعداد ۶۷ درصد با مشکل بانکی مواجه هستند.

 

رئیس سازمان صنعت و معدن استان فارس ادامه داد: کارگروه  رفع  موانع تولید در استان فارس راه اندازی شده که سعی می کنیم با تمام توان در جهت رفع مشکلات آنها اقدام کنیم.

 

وی با اشاره به راه اندازی مجدد معدن مرمریت چاه مرغی صفاشهر در شمال فارس با اشتغالزایی 700 نفر به دنبال سفر هیات دولت  همچنین گفت: با توجه به موافقت سازمان حفاظت محیط زیست کشور و اداره کل استان، با هماهنگی های انجام شده در سفر هیئت دولت به استان فارس مطالعات ژئوفیزیک هوایی برای سنجش میزان ذخیره آهن در پنج نقطه از معدن بهرام گور در شهرستان نی ریز در شرق فارس از مهرماه امسال توسط ایمیدرو آغاز می شود.

 

همتی گفت: ذخایر آهن معادن بهرام گور می تواند خوراک مجتمع های فولادی در شهرستان های اقلید، کوار و نی ریز را تامین کند.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اظهار کرد: سال گذشته 180 واحد تولیدی برای برخورداری از تسهیلات صندوق توسعه ملی به ارزش چهار هزار و 70 میلیارد ریال معرفی شدند که با توجه به مشکلات این صندوق ناشی از تحریم ها، این امر محقق نشد اما در تلاش هستیم که از محل 50 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده در قانون رفع موانع تولید، بتوان بخشی از این منابع را به حل مشکلات صنایع استان اختصاص داد.

 

 

 

























کلیه حقوق این سایت متعلق به لاستیک دنا می باشد | طراحی سایت بتا نت