سبد خرید

اطلاعیه نمایندگان

دریافت خسارت

تخفیفات

آموزش

گارانتی

باشگاه مشتریان

ویدئوهای آموزش

دفتر تلفن

سوابق کارمندان

اخبار :


کد خبر :

312

منبع خبر :

روابط عمومی شرکت تولیدی لاستیک دنا

تعداد بازدید :

1294

تاریخ ثبت خبر :

2 آذر 1395

استاندار فارس جناب آقای مهندس افشانی به دعوت رسمی مهندس پرهیزکار به شرکت تولیدی لاستیک دنا وارد شدند و مورد استقبال گرم مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت قرار گرفتند. مهندس افشانی بازدید خود را به وسیله مینی بوس VIP آغاز کردند و مهندس پرهیزکار فضاهای شرکت ،قسمت های اداری، مالی ،رستوران بنای مقدس فاطمیه ،نیروگاه حرارتی و انبارهای مواد اولیه را با ارائه توضیحات به استاندار فارس نشان دادند .با توقف جلوی انبار مواد بازدید مقامات به سمت خطوط تولیدی از قسمت بنبوری آغاز شد. استاندار فارس از تمامی خطوط تولیدی فازهای مختلف و پروژه های توسعه یافته و در حال توسعه لاستیک دنا با ارائه توضیحاتی جامع جناب آقای دکتر پرهیزگار معاونت محترم تولید و مهندسی بازدید نمودند. استاندار فارس در طول بازدید ضمن انجام مصاحبه با رسانه های خبری و خبرگزاری ها در فضایی صمیمانه با کارگران زحمتکش و مهندسین و کارشناسان کارخانه نیز مصافحه و صحبت کردند. مهندس افشانی و هیات همراه پس از بازدید از انبارهای محصول به سمت دفتر مدیریت حرکت کردند و در نشستی در سالن کنفرانس مدیریت به تشریح این بازدید پرداختند. در ابتدای این نشست جناب مهندس پرهیزکار مدیریت محترم عامل شرکت ضمن خوش آمدگویی و خیر مقدم به استاندار فارس و میهمانان در سخنانی ،مختصری از تاریخچه تاسیس این شرکت بزرگ را از سال ۵۳ تاکنون بیان کردند، همچنین ایشان به مالکان این شرکت طی سالهای گذشته اشاره کردند مهندس پرهزکار ضمن اشاره به مدیریت چهار ساله هیئت‌های حمایت ازصنایع آن را نتیجه اشتباه در تصمیمات لحظه ای و غیر منطقی وزارت صنایع و دولت وقت دانستندو آن را باعث بسیاری از عقب ماندگی ها و از دست دادن سهم بازار و زیان های جبران ناپذیر به آن شرکت دانستند . پس از سخنان مهندس پرهیزکار رئیس شورای اسلامی کار شرکت جناب آقای کیانی  در سخنانی عملکرد شورای اسلامی کار لاستیک دنا را از سال ۹۲ تاکنون تشریح کردند و تعامل خوب بین پرسنل و مدیریت را یادآور شدند. جناب آقای کیانی به مدیریت با کفایت و هوشمندانه جناب مهندس پرهیزکار اشاره کردند و ایشان را یکی از مدیران واقعی و جهادی و تلاشگر استان معرفی کرد جناب آقای کیانی از برخی افراد سودجو که با مقاصد شخصی در مسیر روند کار و تولید لاستیک دنا با راه اندازی شایعات ایجاد مشکل می کنند به شدت انتقاد کرد و خواستار برخورد جدی با این افراد شدند. رئیس شورای اسلامی به اختصاص سبد های اهدایی مدیریت در طول سال در مناسبت‌های مختلف اشاره کردند و آن را موجب ایجاد روحیه و انگیزه پرسنل دانستند .ایشان ایجاد همدلی و وفاق را رمز موفقیت این کارخانه دانستند .

 
































 

استاندارفارس گفت: فعالیت کارخانه لاستیک دنا نتیجه مدیریت خوب آن  است. نهادهای دولتی و مرتبط با سرمایه گذاری باید به سرمایه گذار به شکل ویژه نگاه کنند.

 

محمدعلی افشانی، درحاشیه بازدید از کارخانه لاستیک سازی درشهر شیراز با بیان اینکه بسیاری از شغل ها به شکل مستقیم یا غیرمستقیم درگرو تولید است درجمع خبرنگاران گفت : برای حفظ اشتغال موجود باید از تولید حمایت کنیم.  نماینده عالی دولت در استان فارس  ادامه داد: یکی از راه های ایجاد اشتغال فراهم کردن شرایط برای سرمایه گذاری است.استاندار فارس افزود: نهادهای دولتی و مرتبط با سرمایه گذاری از جمله تامین اجتماعی و امورمالیاتی باید به سرمایه گذار به شکل ویژه نگاه کنند.

 افشانی استاندار فارس فعالیت کارخانه لاستیک دنا را نتیجه با مدیریت خوب آن عنوان کرد و افزود: امروزه در بحث مدیریت، از سیستم مدیریت کیفیت به عنوان برنامه ای که درخواست ها را به رضایت تبدیل می کند یاد می شود که هم رضایت کارکنان و هم رضایت مشتری را به دنبال دارد.

وی ضمن اشاره به مشکلات گذشته واحدهای تولیدی استان گفت: بالاترین فسادی که در گذشته وجود داشت تبدیل یک واحد تولیدی دارای مواد اولیه فعال به یک واحد تعطیل بود و برای واگذاری آن به بخش خصوصی هم شروطی گذاشته می شد.

او افزود: همین واحد تولیدی لاستیک نیز نمونه کوچکی از شیوه اداره مملکتی بود که در آن شعار از پاکدستی و مدیریت بر جهان داده می شد، شیوه ای که اگر ادامه می یافت تورم از 44 درصد هم فراتر می رفت و چیزی برای کشور باقی نمی ماند.

افشانی گفت: امروز خوشحالم که مدیران لایق این مجموعه توانستند تمام بدهی های خود را پرداخت کرده و حقوق کارگران را به روز پرداخت کنند.

*سهم 19 تا 20 درصدی شرکت دنا در تولید لاستیک کشور 

شرکت دنا دومین تولید کننده از نظر کمی و اولین تولید کننده از نظر کیفی در کشور 










 مدیرعامل شرکت لاستیک دنا گفت :  شرکت تولیدی لاستیک دنا با تولید روزانه 120 تن انواع محصولات، حدود 19 الی 20 درصد از سهم بازار ایران را در اختیار دارد که با این میزان تولید، شرکت دنا بعنوان دومین تولید کننده از نظر کمی و اولین تولید کننده از نظر کیفی، در بین 8 شرکت تولید کننده ایرانی قرار دارد.

محمود پرهیزگار با بیان اینکه طی 40 ماه گذشته این شرکت 10 میلیون حلقه لاستیک تولید کرده است ،افزود: شرکت تولیدی لاستیک دنا بیش از 40 سال پیش در سال 1353 با سرمایه‌گذاری مشترک 51 درصدی ژاپن و 49 درصد ایران در زمینی به مساحت 40 هکتار و با نام بریجستون ایران تأسیس شد.

 وی ادامه داد: این شرکت در سال 1355 با ظرفیت تولید 20 هزار  تن انواع تایر بایاس در گروه‌های سواری، وانتی، اتوبوسی، باری، کشاورزی، تایرهای رادیال سواری، تیوب، فلپ راه‌اندازی و آغاز بکار کرد. وی به خط تولید لاستیک دنا اشاره کرد و افزود: در سال 1368 خط تولید تایرهای کشاورزی،در سال 1370 خط تولید تسمه نقاله‌های صنعتی با ظرفیت 300هزار  متر در سال و در سال 1376 خط تولید تایرهای رادیال سیمی با ظرفیت 400 هزار  حلقه در سال راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسید و به این ترتیب ظرفیت اسمی دنا از 20 هزار  تن اولیه به 38 هزار  تن افزایش یافت و مساحت این شرکت نیز به 70 هکتار رسید.

شرکت دنا در سال 1377 پروژه بزرگ طرح توسعه خود را در قالب تولید تایرهای راهسازی، رادیال‌های سنگین، نیمه سنگین و کشاورزی که به تایرهای OTR، TBR، LTR و AGR معروف هستند، با اخذ موافقت اصولی آغاز کرد. در همان سال کلیه ماشین‌آلات مورد نیاز این خط به ارزش بیش از 51 میلیون یورو خرید ارزی به انضمام 60 میلیارد ریال تکمیل ماشین‌آلات و ساخت داخل و وزن تقریبی 2100 تن خریداری و به کارخانه حمل گردید. پس از آن و به دنبال تغییر مالکیت در سال 1383 فقط عملیات اجرائی و ساخت سالن‌های تولید شروع گردید. در سال 1387 با تغییر مالکیت شرکت، عملیات نصب و راه‌اندازی دستگاه‌ها آغاز گردید، اما در سال 1388 و با مداخله و تصرف شرکت توسط هیئت حمایت از صنایع، ادامه راه‌اندازی این پروژه با رکود و توقف طولانی مواجه شد.

وی افزود: از ابتدای سال 92 و بازگشت هیئت مدیره قانونی بر مسند کار، این سکون و توقف شکسته شده و عملیات راه‌اندازی این پروژه استراتژیک از سرگرفته شد. خوشبختانه در بهار سال 93 اولین تایر OTR دنا با سایز 14.00-24 و در پاییز همان سال دومین سایز این تایر با سایر 20.5-25 تولیدات آزمایشی خود را سپری کرده و به تولید انبوه رسید.











مدیر عامل شرکت لاستیک سازی دنا اضافه کرد: در حال حاضر فاز مطالعاتی و عملیاتی پروژه راه‌اندازی خط تولید تایرهای تمام سیمی کامیونی و اتوبوسی (ALL STEEL) آغاز گردیده که با تکمیل پروژه‌های فوق، مستقیماً440 فرصت شغلی جدید در دنا ایجاد خواهد شد و تعداد کارکنان شاغل در شرکت تولیدی لاستیک دنا از 1950 نفر فعلی به حدود 2400 نفر افزایش خواهد یافت.

پرهیزگار خاطر نشان کرد: در حال حاضر میزان مصرف تایر در ایران حدود 300 هزار تن در سال بوده که از این میزان، حدود 200هزار تن توسط هشت شرکت تایرسازی داخلی تأمین و باقی‌مانده از محل واردات تأمین شده.

مدیر عامل شرکت لاستیک سازی دنا از پرداخت دیون و بدهی های قانونی شرکت به نهادهای دولتی و بانک ها نیز خبر داد و گفت: از سال 1392 تاکنون با پرداخت بیش از 600 میلیارد ریال از بدهی‌های مالیاتی مربوط به هیئت مدیره های سابق و هیئت های حمایت (سال‌های 79 تا 92)، پرداخت کلیه بدهی‌های 10 ساله شرکت به ارزش 187 میلیارد ریال به سازمان تأمین اجتماعی، تعیین تکلیف بدهی‌های بانکی به بانکهای ملی، ملت و تجارت و پرداخت 120، 128 و 75 میلیارد ریال از بدهی‌ها به بانک‌های مذکور و عقد توافقنامه 10 ساله با هیئت مدیره بانکها جهت مستهلک شدن بدهی‌ها، گام‌های اساسی در اثبات توانائی و حسن نیت خود نسبت به این موضوعات نیز برداشته است.

وی همچنین عنوان کرد: یکی از مواردی که موجب حمایت از تولید کننده داخلی خواهد شد این موضوع است که امکان واردات لاستیک به داخل کشور گرفته شود و همچنین این امکان نیز برای تولید کننده داخلی وجود داشته باشد که اگر  امکان تولید دارد و نیازمند خرید مواد اولیه از سایر کشور ها است امکان واردات برای این دسته از تولید کنندگان فراهم شده باشد

 

کلیه حقوق این سایت متعلق به لاستیک دنا می باشد | طراحی سایت بتا نت